Il 12 agosto di 7 anni fa moriva a Morristown (New Jersey) Joe Kubert.

Sulla nascita bisognerebbe aggiornare il testo di Wikipedia in italiano, l’unico che lo fa nascere a New York.

Nelle altre lingue:

– Nació en el seno de una familia judía. Sus padres se llamaban Etta y Jacob Kubert. Emigró a los dos meses a Brooklyn, Nueva York, con sus padres y hermana.

– Kubert was born September 18, 1926, to a Jewish family in Jezierzany in southeast Poland (now Ozeryany in Ukraine). He was the son of Etta (née Reisenberg) and Jacob Kubert. He emigrated to Brooklyn, New York City, United States, at age two months with his parents and his two-and-a-half-year-old sister Ida.

– Joseph Kubert naît le 18 septembre 1926 à Yzeran en Pologne. Il n’a que deux mois lorsque ses parents émigrent aux États-Unis.